20% - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van joell peters - WaarBenJij.nu 20% - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van joell peters - WaarBenJij.nu

20%

Blijf op de hoogte en volg joell

10 November 2014 | Curaçao, Curaçao

FORGET THE PAST, REMEMBER THE LESSON!

Het is weer zover, jullie mogen weer genieten van mn volgende reisverslag.
Ondertussen is er weer een hoop gebeurt...
Zo zijn we zoals ik in het vorige verslag schreef naar de 2na beste djs van de wereld op kokomobeach geweest en hebben we weer genoten van geweldige muziek (zie filmpje op fb)
Met goede drank, leuke mensen en een hoop plezier!

Zondag moest ik helaas alweer om 11 uur opstaan om te gaan werken dus echt uitbrakken kon ik niet.
Die avond kreeg ik ook een nieuwe auto..
Echt een oude lullenbak! Mijn tweede brum rijd niet zo lekker als mijn vorige. Als ie over een week niet beter rijd en ik er niet aan kan wennen ga ik maar weer bellen naar die man van waar ik de auto huur want ik voel me echt een oude oma in die auto en t rijd voor geen meter.
En aangezien ik 750.- nafl betaal (dat is ongeveer €332.- per maand) vind ik wel dat ik er wat van zeggen mag.
En anders laat ik mijn vertrouwde seat Arosa wel deze kant op schepen haha!
Aangezien die braaf op mij aan het wachten is totdat ik weer thuis ben.

maandagavond ben ik nog gaan sporten met beer. mijn personal trainer. En dat om 22.00 uur.
We doen het sporten zo laat omdat het anders niet uit te houden is en je je helemaal kapot zweet, om 22.00 ook nog trouwens.
Jullie zullen vast wel denken waarom ik hier sport in die hitte, maar ik wil graag nog die paar kilo'tjes kwijt nadat ik in die vervelende periode 12kg kwijt ben geraakt en daar erg tevreden mee was. (Ja jullie horen het goed)

Dinsdag was ik vrij.
Ik had die vrije dag wel verdient al zeg ik het zelf.
Heb namelijk 6 dagen fulltime achter elkaar gewerkt zonder ook maar een vrije dag ertussen gehad te hebben.
Ik ben toen samen met job naar het strand geweest op playa lagun en zijn we samen wezen lunchen aangezien ik die nog van hem tegoed kreeg omdat ik hem geknipt had!
Die avond ben ik naar de film geweest.
The judge. Het was een mooie film, en ook erg gezellig!! en wat hier nou zo leuk is als je naar de bios gaat is dat de antillianen zo begaand zijn met de film en helemaal beginnen te juichen, lachen of boe beginnen te roepen.

Ook heb ik er een paar nieuwe muggenbulten bij.
Gelukkig valt het bij mij heel erg mee tegenover heel veel studenten hier, maar vervelend is het wel!
Er heerst hier namelijk een muggenziekte genaamd de chicantula of hoe ik het ook zeggen moet! Dit is de naam die ik onthoud dus schrijf ik het maar zo. Haha
Dat houd in dat je last van de spieren en gewrichten krijgt, moe wordt en koorts hebt! Erg vervelend dus allemaal.
Hopelijk blijft die mug ver bij mij uit de buurt.

Ook heb ik er een paar leuke woordjes bij geleerd.
Mijn collega's moeten elke keer hard lachen om hoe ik het zeg!
Zo heet kont changchang
En rotzak/klootzak betekent sanka, maar dat woord moet je nooit zeggen want dan krijg je een tets op je wang vertelde mijn collega!

Het bijbeunen gaat hier ook goed aangezien er hier 4 huizen met studenten staan en ook nog een hoop studio's zijn.
Ik heb al wel in het begin van mijn week hier een akkefietje gehad met de andere kapster, maar ik vond dat ik in mn recht stond aangezien er een jongen niet zo netjes was geknipt in de nek.
Nu heb ik zo wat elke week wel een aantal klanten die ik voor 20.- nafl mag knippen. Dat is omgerekend z'n €8.- ... Hartstikke weinig als je het mij vraagt maar aangezien dit veel is hier kan ik niet meer vragen. In Nederland zou ik in ieder geval niet voor €8.- knippen ;)

Donderdag had ik weer een dagje vrij.
Deze week werk ik 5 dagen dus eigenlijk was ik wel blij met mn vrije dag!
Ik heb alles nog een beetje geregeld voor dat mama zondag komt! Ik heb er zoveel zin in!
Die dag zijn Jacky, lara en ik naar het strand porto mari geweest. Een geweldig mooi strand waar de lokale mensen wat meer komen.
En natuurlijk Onwijs mooi blauw water. Die ochtend wouden we eigenlijk vroeg naar het strand gaan, maar het regende tot 12 uur dus we gingen later.
Toen zijn jacky en ik uiteindelijk maar een bankrekening gaan openen voor mij. Ik sta nu dus officieel bij de bank in curacao ingeschreven!
Die avond hebben Jacky en ik voor ons tweetjes gekookt, roerbakgroenten met mie. En natuurlijk was het weer erg lekker! Ja wij leren hier nog beter koken!
Die avond om 22.00 ben ik weer gaan sporten met beer. Zelf vond ik het niet zo goed gaan! Al voelde ik de spierpijn al wel gelijk opzetten toen ik in bed belandde! Thnx beer betekent toch weer dat je een goede workout hebt gegeven!
Uiteindelijk is mn spierpijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
halleluja want ik haat spierpijn!

Vrijdag en zaterdag moest ik weer werken! En dan zondag was het eindelijk zover dat ik mama kon ophalen van t vliegveld Hato!
Maar eerst moest er nog gewerkt worden! Die dag hadden we het op 't werk niet zo druk dus ik mocht leren masseren! Ik had een proefkonijn geregeld en ik heb de basis van het relaxmasseren geoefend!
Ik was klaar met werken en ging snel naar huis want mama landde om 18.05 dus hopelijk kon ik iets eerder uit mn werk zodat ik niet te laat was, maar dat was uiteraard geen probleem! Eerst Jacky opgehaald en
Uiteindelijk had ik mam weer in mn armen gesloten! Wat voelde dat fijn om haar weer dicht bij me te hebben.
Die avond hebben mama en ik een rondje door punda (willemstad) waar ik woon gelopen!
Eenmaal thuis begonnen we aan een wijntje en toen kwam het verschrikkelijke nieuws!!!
Mijn lieve oude 4voeter was vorige week overleden.
Mijn hond die ik voor mn communie heb gekregen, die al mijn geheimen wist, die mij en .. altijd plaagde door tussen ons in te liggen op bed, die me altijd troostte als ik verdriet had, maar vooral mijn lieve spikey die altijd vrolijk was als je binnenkwam!
Ik ga je vreselijk missen kleine draak!
13/03/2014 - 30/10/14 ❤️

En nu sluit ik mijn verhaal voor deze keer weer af helaas met een traan, maar met wel een fijne gedachten dat mama weer bij me is!

Pasa bon siman (fijne week)
xxxxx










Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joell

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 4125

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 21 Maart 2014

wat een geregel!

Landen bezocht: