En ik ga nog niet na huis, - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van joell peters - WaarBenJij.nu En ik ga nog niet na huis, - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van joell peters - WaarBenJij.nu

En ik ga nog niet na huis,

Door: Nog lange nie, nog lange nie ..

Blijf op de hoogte en volg joell

28 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Na het eindigen van iets verdrietigs waar ik nog steeds erg veel moeite mee heb, heb ik ondanks dat nog wel een gezellige avond met mama gehad.

We zouden die zondag avond eigenlijk naar Wet en Wild gaan. daar kun je iedere zondag uitgaan in de buitenlucht op het strand, maar mam was toch wel erg moe van de vermoeiende reis. Wat natuurlijk begrijpend is aangezien ze niet meer zo jong als de meeste studenten hier is!
We zijn die avond dus lekker vroeg naar bed gegaan. Wat voor mij niet zo fijn was aangezien ik dus nog niet moe was maar wel moest proberen om te slapen.
Het rare is is dat ik hier in Curacao minder snel moe ben savonds terwijl ik in Nederland altijd vroeg naar bed moest want dan was ik kapot!
Na een onrustige nacht was het dan eindelijk ....

Maandag. Die ochtend zijn we rustig opgestaan!
Had voor mam kokend water aangezet zodat ze haar dagelijkse energie (koffie) naar binnen kon sloeken.
Daarna hebben we onze bikini's aangedaan en zijn we eerst naar de drijvende markt gelopen.
Na wat fruit te hebben gehaald hebben we de auto gepakt en gingen we opweg naar westpunt!
Eerst gingen we nog naar 't centrum supermarkt want we wouden nog wat lekkers meenemen voor op t strand.
Uiteindelijk na de wat onstuimige rit waren we aangekomen.
Ik was van plan om mam porto mari te laten zien, maar ik was de weg weer eens vergeten! de meeste mensen die dit lezen weten vast wel dat ik slecht in wegen onthouden ben!
Uiteindelijk hebben we dus maar op het strandje bij lagun gelegen! Wat ook erg fijn was!
Die dag wist het weer niet zo goed wat ie wou...
Het begon met een beetje miezer, uiteindelijk gevolgd door heel veel zon, en daarna weer met bewolking!
Maar dat mocht de pret niet bedrukken.
Die avond weer thuis aangekomen hebben we ons klaargemaakt en heb ik mam mee uit eten genomen.
We hebben heerlijk sushi gegeten en werkelijk waar de sushi hier is 100x lekkerder dan in Nl!
Erna zijn we lekker ons bedje ingekropen.

Dinsdagochtend waren we al vroeg wakker.
Had voor mam en mij een tosti gemaakt en daarna gingen we opweg naar mambo beach.
Daar heb ik mam haar over haar angsten van snorkelen heen geholpen.
Ook hebben we die dag voor vrijdag een afspraak gemaakt om met dolfijnen te zwemmen!
Weer thuis aangekomen naar een lekker dagje strand gehad te hebben heb ik eindelijk weer nagels laten zetten! Masha danki evy!!
Daarna zijn we gaan uiteten samen met gekke sandra, joost, naomi, mam en ik uiteraard.
We hebben tijdens het eten flink hard gelachen!
Die avond ben ik weer gaan sporten met Beer.
Mam zou eigenlijk mee gaan maar uiteindelijk heeft ze toch afgehaakt!
Na weer goed gesport te hebben ben ik gaan douchen en in bed beland. We vielen als een blok in slaap!

Wat ik jullie nog niet vertelt heb is dat ik hier weg ga uit de Nieuwestraat om samen met beer in een appartementje te gaan wonen!
Dit heb ik aangepakt aangezien ik hier voor 12m2 het zelfde betaal als wat ik dan voor het appartementje ga betalen.
Ook heb ik er een oven inzitten, en toen ik dat hoorde was ik al snel verkocht. Wij hebben hier namelijk geen oven en je wordt dan zo beperkt aan het soort van eten koken!

Ik kom nog wel in april terug naar huis om bij de bruiloft van mijn lieve zus te zijn en haar haar en make-up te doen!
Daarna ga ik weer terug naar Curacao.
Ik heb nu nog geen verplichtingen, ben nog jong & zo kan ik echt goed achter me laten wat er allemaal is gebeurt in Nederland! Want dat blijft nog steeds in mn hoofd rondspoken.

Woensdag was ik nog gewoon vrij en toen hebben we ook gewoon weer een stranddagje gehouden.
Die avond heeft mam heerlijk gekookt in mijn eigen nieuwe pannetje die ik van haar gekregen heb. : )
En daarna zijn we een avond wezen stappen met een stel vrienden. Gelukkig had mama het zich er erg na dr zin!

Donderdag moest ik de hele dag werken. Mam is die ochtend met mij meegegaan naar het werk en ik heb het haar alles laten zien Ze keek haar ogen uit en dat was leuk om te zien!
Die ochtend heb ik op het werk mam gekleurd en daarna is zij naar het strand gegaan en ben ik verder gaan werken!

Vrijdagochtend stonden we al vroeg naast ons bed te stuiteren omdat we vandaag met de dolfijnen zouden gaan zwemmen.
Om 11 uur stonden we keurig bij het sea-aquarium.
Die ochtend regende het de hele tijd, maar precies toen wij moesten was het droog!
We hadden een mevrouw zo ver gekregen die aan de zijlijn stond dat ze fotos voor ons wou maken. Stond ze daar met 3 cameras haha!
Onze dolfijn heette Romeo en was 10 jaar oud! Wat voelen dolfijnen raar aan zeg! We hebben kunstjes met ze gedaan en kregen een kusje.
Ook hebben we daarna nog een dolfijnenshow gezien!
Die dag hebben we lekker aan mambo gelegen en die avond heeft mam weer lekker gekookt !
Ook zijn we die avond naar vato conzales geweest! Het was weer een geslaagd feestje!

Zaterdag moest ik weer werken de hele dag. En die avond zijn we met jacky wezen eten bij pops!
Dat is een klein restaurantje waar je lokaal kan eten. Ik had storba op (een soort van rendang)
Die avond hadden we een feestje in bermuda! Mam die lag al lekker op een oor te slapen toen ik om 3 uur thuis kwam!

Zondag en maandag hebben we het ook weer lekker rustig aan gedaan en vooral genoten van elkaars gezelschap!

Dinsdag stonden we al om 6 uur naast ons bed want we gingen naar klein curacao!
We moesten om 0715 aanwezig zijn omdat we om half 8 zouden vertrekken. vertrokken we uiteindelijk pas om half 9.... Dat was even wat minder, maar de dag maakte alles weer goed! Helder blauw water, hele grote vissen, spierwit zand en leuke mensen om me heen!
We hadden de hele tijd nog geen schildpadden gezien en precies toen we aan het eten waren zag ik in ene keer iets bewegen wat op een schildpad leek!
Ik roepen en roepen, maar niemand verstond me dus ben ik uiteindelijk het water in gesprongen om fotos van de schildpad te maken, maar helaas was die als sneeuw voor de zon verdwenen!
Verder hebben we de laatste avond rustig aangedaan want we waren erg moe van de trip!

Woensdag moest mama helaas alweer naar huis!
Na haar op t vliegveld afgezet te hebben kwam ik gelukkig annemay tegen en zijn we lekker bij saint tropez gaan liggen en hebben we daar heerlijk geluncht! Ik miste mam al gelijk!

Verder heb ik die hele week 6 dagen gewerkt om mijn vrije extra dagen met mama in te halen.

Dinsdag was ik eindelijk weer vrij en toen ben ik samen met sandra bij papagayo gaan liggen en hebben we daar lekker eventjes wat gegeten!
Die avond heb ik nog wat mensen geknipt. Daarna ben ik in bed een filmpje gaan kijken !

Woensdag moest ik weer werken en pfoe wat was het druk!
Ik ben de hele dag lekker bezig geweest!

Donderdag was ik weer vrij dus dat betekent dat ik weer mijn bikini uit de kast kon trekken.
We zijn naar daaibooi geweest en hebben weer lekker gezwommen en heerlijk genoten van het lekkere weer.
Die avond moest ik 2 mensen doen en daarna ben ik mijn bed in beland aangezien ik moe was van een dagje niks doen!

Vrijdag weer gewerkt tot 7 & dan is vanavond eindelijk weer het beste feestje van het eiland:

FULLMOON
Let the party begin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joell

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4130

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 21 Maart 2014

wat een geregel!

Landen bezocht: