eerste update vanuit het zonnige Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van joell peters - WaarBenJij.nu eerste update vanuit het zonnige Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van joell peters - WaarBenJij.nu

eerste update vanuit het zonnige Curaçao

Blijf op de hoogte en volg joell

09 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

bon nochi.

nooit had ik durven dromen dat dit ook echt werkelijkheid ging worden.
en nu zit ik hier alweer 3 weken!

mijn heenreis van 10 uur vliegen was goed bavallen.
had gelijk al veel nieuwe mensen in het vliegtuig leren kennen.
ook zijn we die avond naar Hardwell geweest en wat was dat een lekker feestje.
na meer dan 30 uur wakker te zijn geweest werd ik die volgende ochtend vroeg wakker.
we zijn die dag met ze 4en naar Mambo Beach gelopen. wat overigens 2 uur duurde en we later door iedereen voor gek werden verklaard aangezien we door een wijk moesten die niet zo veilig was!
naar een lekker dagje op het strand te zijn geweest besloten we om onze eerste echte avond in te luiden door te gaan eten bij het Wilhelmina Cafe.
die avond vroeg naar bed want we hadden allemaal last van onze jetlag!

zondag ook lekker de hele dag aan het strand gelegen. toen zijn we overigens wel met het busje naar het strand gegaan. (kost 6 gulden) die avond zijn we vroeg naar bed gegaan. en ik heb geslapen als een roosje.

maandagochtend moesten we al vroeg naar wereldstage toe voor een bijeenkomst ...
daarna ben ik samen met een ander meisje (Jacky) voor werk gaan zoeken. lopends werd het uiteindelijk te warm dus smiddags waren we al gauw op het strand te vinden!

dinsdag en woensdag konden we de auto van Jorg krijgen dus toen zijn we er met de auto op uit getrokken.. ik voelde me al gauw thuis op de weg aangezien ze hier ook allemaal als debielen rijden!
ze geven geen richting aan, rijden kriskras door elkaar, toeteren naar iedereen al blijkt dat ze dat doen om mensen te begroeten.
ook was ik bij een spa en welness binnengelopen om mijn cv af te geven.
nadat ik dat gedaan had kon ik maandag gelijk op gesprek komen. wat was ik blij want het is niet fijn om in de hitte opzoek te gaan naar een baan.

donderdag hele dag lekker op bed gelegen want mijn jetlag was nog steeds niet voorbij.
vrijdag waren Jacky en ik weer op het strand te vinden.

zaterdag hebben annemay, sanne, monice en ik een roadtrip gemaakt. we zijn uiteindelijk aangekomen op het strandje Puerto mari.
wouw dat was echt zo ongelofelijk mooi. ik keek mijn ogen uit!
ook was er die avond een feestje. en hier gaat elke studente elk weekend uit (al snap ik nog steeds niet hoe ze aan het geld komen en aan de energie) ps ik voel me oud nu hahaha.
zondag hebben we uitgebrakt!

week 2:

maandag had ik om 13.00 uur het gesprek!
om 12u dacht ik; goh laat ik eens naar de bus lopen om richting Jan Thiel (papagayo) te vertrekken. was de bus net gegaan bleek achteraf.
ik wist niet dat de bussen maar om het uur kwamen dus ik tot half 1 gewacht.
uiteindelijk ben ik zo snel als ik kon terug naar het pleintje hier naast mn huisje gerend en gevraagd of dat ik een auto van iemand mocht lenen.
gelukkig was beer zo lief (weet niet of ik de naam goed schrijf) om hem zn auto te lenen.
ik was echt nog net op het nippertje optijd.
gelukkig liepen hun allemaal een beetje uit waardoor ik me mentaal nog kon voorbereiden!
het gesprek ging goed en ik was zo goed als aangenomen.
de volgende week had ik een oefendagje.

ma, di, woe, donderdag en vrijdag heb ik de hele dag aan saint tropez gelegen. dat is een zwembad dat uitkijkt over de zee. echt geweldig mooi!
ik vond zelf dat ik wel even de rust had verdient.

vrijdag avond was er full moon party op kokomo beach!
ik heb me de hele avond prima vermaakt en ik had ook iets te diep in het glaasje gekeken.
dus ik kan me er verder ook niet zoveel meer van herinneren

zaterdag heb ik lekker de hele dag niks gedaan.

zondag zijn annemay, monice en ik na sobe boca geweest. ik weet niet of dat ik het goed spel, maar het was mooi om te zien. al zou ik er niet nog een keer naartoe hoeven.
er botst dan allemaal water tegen de rand van de rotsen aan waardoor je uitspattingen van zeker 10 meter hoog krijgt. echt heel fasinerend om te zien!
die avond was er weer een feestje genaamd Latin Village.
het kaartje kostte 30 gulden waar ik wel voor had betaalt. maar eenmaal daar vond ik het toch niet zo slim om lang te blijven aangezien ik al 4 dagen met een schore stem liep (nu nog steeds trouwens)
gelukkig hadden ze niet naar mijn kaartje gevraagd toen ik binnen kwam dus ik had 'm bewaard.
uiteindelijk heb ik mijn kaartje aan een kerel verkocht voor 35 gulden dus heb ik ook nog winst gemaakt !

week 3

maandag was mijn oefendagje.
om 12 uur moest ik er zijn. dit keer was ik ruim optijd aangezien ik de bus al van 10 uur had gepakt was ik al om 10.30 op de plek waar ik zijn moest.
daar heb ik nog even met 2 meiden gepraat.
om 11.45 ben ik naar la man gelopen om daar te laten zien wat ik kon.
en ik ben defenitief aangenomen voor 32 uur in de week.
wat een lieve mensen werken er daar en alles gaat rustig op zijn beloop.
ook is er een mevrouw die 15 jaar geleden het vak uit is gegaan en weer en aantal dingetjes wilt leren. zo kan ik haar het kappersvak leren, en gaat zij mij leren masseren.
verder die dag ben ik met die 2 meiden opgetrokken en ben ik om half 5 weer naar huis gegaan.

zondag, dinsdag lekker op het strand gehangen.
vandaag nog even geskypt met mama en anita. anita vond het helemaal leuk om mij te zien en ze snapte niet hoe dat nou werkte met dat hele Skype gebeuren!
zelf had ik op dat moment even een dipmomentje omdat ik thuis toch wel heel erg mis en dat al na 3 weken ... en ik moet nog 17 weken!
gelukkig komt mama al over 33 dagen. dan gaan we allemaal leuke dingen doen!



ik schrijf binnenkort weer verder.
sorry voor als mn verhaal een beetje onlogisch in mekaar is gezet, maar ik moet hier nog een beetje aan wennen haha. ook heb ik in 3 weken tijd al zoveel meegemaakt dat ik al een hele boel vergeten ben.

het ga jullie goed en tot de volgende.
ps; laat al mn gebeden uitkomen!

bon nochi. xxxxxxxxxxxxxxx
ps; zie fotos



  • 09 Oktober 2014 - 08:43

    Ankie:

    Leuk verhaal Joell.
    Ik snap alleen niet dat je last had van een jetlag.
    Dat is wel als je terug gaat naar Nederland.


    groetjes Ankie

  • 09 Oktober 2014 - 15:49

    Miranda Heijmen:

    Hallo joell een mooi verhaal met dat kaartje heb je goed gedaan gewoon winst maken en je weet al goed de weg vind het ook spannend kijk elke dag hoe het met je gaat fijn dat je een baan heb mooi voor 32 uur en avond lekker genieten heel veel liefst van miranda xx ps die mail kan ik niet meer op komen die klop niet

  • 09 Oktober 2014 - 19:19

    Inge:

    Hee Joell!
    Wat leuk om je verhaal zo te lezen en je vermaakt je
    prima zo te lezen! Ook super dat je werk hebt gevonden en
    het lijkt me leuk dat je dat masseren er ook bij leert.
    Ik wacht je andere verhalen af! Have fun, enjoy it en xxx

    Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

joell

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 4126

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 21 Maart 2014

wat een geregel!

Landen bezocht: